söndag 5 maj 2013

Huvudstadsliv

Idag har det varit så himla fint väder så jag och Gustaf bestämde oss för att åka in till stan. Vi for till Djurgården och promenerade där. Vi tänkte fika i Rosenlund, men det var jättelång kö så vi tänkte att vi skulle käka på en grill eller något istället. Så när vi är på väg in till stan ser vi inget annat än café-spårvagnen! Vi skyndade oss att hoppa på den och fick riktigt gott fika samtidigt som vi fick en bra åktur runt Djurgården och Strandvägen.
Så här ser den spårvagnen ut:

Bilden är tagen från internet, för jag kan fortfarande inte ladda ner några bilder från min mobilkamera. Denna tur kan rekommenderas till alla som befinner sig i Stockholm under helgerna, det är då den går nämligen.

Vi tog Djurgårdsfärjan över till Slussen och gick till Katarina Bangata för att gå på en street food market, men de hade börjat he ned allt, vi kom för sent. Men nästnästa söndag ska vi dit. Nästa söndag är vi i Sikfors. =) På onsdag blir det utforskning av Shake käk, en pop up-restaurang som varje onsdag förvandlas från Judith och Bertil till Shake käk, såsom jag har förstått det i a.f.

Det här är det roliga med att bo i Stockholm; att gå på olika aktiviteter och utforska en hel massa gamla saker. Det är därför jag ville hit. Jag gillar inte att bara sitta i någon förort flera dagar i rad och inte göra något. Det kan jag göra var som helst. Det här ska jag ta vara på medan jag bor här så jag kan komma ihåg Stockholm som den stad den kan vara, den staden jag gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar