onsdag 1 maj 2013

Du ska inte tro det blir sommar

Livet går vidare, men på en ny adress. Sedan i lördags har jag bott i Råcksta och jag gillar det än så länge. Att slippa springa omkring med en tygkasse full med kläder och smink är definitivt något jag kan leva med. Idag har jag och Gustaf shoppat. Jag handlade lite kläder, bland annat ett par träningsshorts som jag kan använda när jag och Gustaf spelar badminton. Mina gamla var ett par gröna, inte så smickrande ena, så det är jag glad över att ha hittat. Nu slipper jag springa omkring som ett mongo i gröna shorts med inbyggda nättrosor typ, you know the one. Nu kommer jag bara springa omkring som ett mongo i snygga shorts. ;)

Jag har en strategi som ska göra att sommaren kommer snabbare. Jag klär mig som om det vore varmt när vindarna egentligen blåser kallt. Resultatet blir att jag trotsigt går i iskall motvind samtidigt som jag fryser häcken av mig eftersom att allt jag bär är en sommarklänning med en tunn jeansjacka över. Egentligen har jag bara anammat hela "Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nå'n sätter fart"-andan. Känns mer som att den borde ha låtit mer: "Du ska inte tro det blir sommar." Punkt. Där kan den sluta. Och det är bara första maj ännu. Jag är nog bara en bortskämd norrlänning som åker ned till Stockholm och förväntar sig att det ska bli Bahamas-väder redan kring Valborg. Ack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar