tisdag 11 april 2017

Torka

Det verkar råda bloggtorka överallt nästan, i alla fall bland de få bloggar jag läser. Men så är det ibland, i synnerhet när det känns som att man inte vet hur många eller vem som läser. På många sociala medier finns det en gilla-knapp. Om man har fått ett visst antal likes så vet man i alla fall att det finns ett antal människor som ser och bryr sig. Samma med Snapchat, där kan man se vilka som kollar på bilderna som skickas och vilka som inte är aktiva. På bloggen kan man bara se hur många gånger någon har gått in på sidan och det spelar inte så stor roll för det kan vara vem som helst och en person kan ha gjort det flera gånger.

Fast spelar det så stor roll egentligen? Jag har haft sociala medier-torka sedan typ ett år tillbaka. Jag brukade lägga upp cirka en bild per dag på Instagram. Även om jag inte behöver göra det så ofta så är det lite tråkigt att jag inte längre lägger upp med regelbundet mellanrum. Det var kul att vara en del av ett samspel, men jag har ju faktiskt inte försvunnit bara för att jag nite lägger upp så ofta. Det blir betydligt lättare att hitta ett inlägg i sitt eget flöde i alla fall. Och så har jag ju Snapchat!

Jag ska förbereda mig inför jobbet nu. Efter detta kvällspass är jag ledig i en vecka!

Här är en oldie but goldie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar