fredag 9 september 2016

Över ett år

Igår bokade jag resan till Sikfors. Jag ska vara uppe i fem dagar över Storis 50-årskalas. Jag har inte träffat Harry på så länge så det ska bli kul att äntligen få träffa honom och de andra. Idag är det ett år och en dag sedan Tindra dog, vilket innebär att det har gått över ett år sedan hon dog nu. Det är konstigt att tänka att Muffin levde för bara ett år sedan och att jag fick träffa henne för mindre än ett år sedan. Det känns som att det var en evighet sedan jag fick träffa henne. Fast det är väl inte så konstigt med tanke på att några få månader kunde kännas som en evighet mellan gångerna jag fick träffa henne när hon levde. Det här är den längsta tid som gått utan att jag har fått träffa henne.

Jag jobbar ganska mycket nu. Jag insåg häromdagen att detta är den längsta tid jag har jobbat på ett och samma ställe, vilket säger något med tanke på att jag bara jobbat på mitt jobb i ca 7 månader. Jag tror att jag kommer att jobba där i ett år i alla fall. Det känns helt okej att gå till jobbet nu när jag inte jobbar heltid. Man kan bli rätt trött på att sitta med inkommande samtal en hel dag faktiskt. Den bästa tiden att jobba är efter 16 men det är ju just då som Gustaf slutar och då vill jag vara med honom. Jag tycker att det är tråkigt att han jobbar på Volvo när jag studerar för att han är nästan aldrig hemma och han är alltid jättetrött så vi hinner knappt göra något på kvällen heller. Han fick inte ens ledigt från jobbet fredag och måndag för att åka till Sikfors. Han blir så bunden och det är så tråkigt när jag är raka motsatsen. Han ligger och sover nu och jag ska väl också gå och lägga mig nu, två timmar efter att han lade sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar