tisdag 25 mars 2014

Musik

Det är roligt hur musik man inte längre lyssnar på så ofta fortfarande kan påverka en. Det var jättelänge sedan jag hörde låten Headstrong, en låt jag brukade lyssna jättemycket på under en viss tid. Men idag läste jag själva ordet "headstrong" och bestämde mig för att lyssna på låten och nostalgi uppstod.

Även om man har nya favoritartister och tycker att ens gamla favoriter inte har utvecklats eller gör dåliga låtar, så har de gamla ena ändå en speciell plats i hjärtat. De väcker minnen till liv, men framför allt har många gamla låtar varit de som fått en att orka med dagen, som stängt ute alla röster. De låtarna är rösterna du valt att lyssna på. Så ibland slår jag på en gammal Avril eller Three Days Grace, bara för att minnas vad de betyder för mig och för att jag kan uppskatta vad de en gång betytt för mig. Det låtarna betyder fortfarande oerhört mycket, även om jag rent musikaliskt föredrar något annat. Man upplever olika stadier i livet och jag kan känna att vad Avril sjöng om för tolv år sedan inte är så relevant för mig idag. Men ack, vad det var relevant då. Och det är just det som gör dem tidlösa, de hjälper till att forma oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar