torsdag 20 mars 2014

Inom räckhåll

Bam-baba-baaam! Låt fanfarerna ljuda, för nu har jag faktiskt bestämt mig exakt för vad jag ska bli och vilken utbildning jag ska gå för att ta mig dit! Jag har redan sökt in till företagsekonomi 1 och planerar att ta en kandidatexamen i ekonomi med inriktning på Management (organisation). Det känns skönt att veta exakt hur man ska ta sig till sitt mål och ha det inom synhåll.

Däremot har ett litet hinder uppstått. Min grundkurs i psykologi går inte att bygga på med arbets- och organisationspsykologi 2, utan jag måste gå arbets- och organisationspsykologi 1. Suck, 1,5 år på den också alltså. Men det är inget jag inte klarar av, det betyder bara att jag inte blir klar förrän om tidigast 2 år istället för 1,5 år. Planen är att jag även ska ta en juridisk kurs i arbetsrätt från Lunds universitet i sommar. Fy fan, vad tråkigt allt det här låter. Men det är målet jag fokuserar på!

Så här känner jag mig som när jag säger att jag ska ta en ekonomiexamen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar