lördag 15 mars 2014

Förändringar

Idag var det strålande sol i staden. Jag bestämde mig för att sommarjackan gott kunde åka fram. En sak jag glömt bort var dock blåsten. Här spelar solen ingen roll, vinden gör det kallt ändå. Våren må redan vara här men det är inte en vår jag är van vid. Jag var dock envis med att ha på mig den jackan och just nu känns det som att immunförsvaret försöker mota bort en förkylning. Så kan det gå!

Jag fick visa legitimationen på Systemet idag. Jag brukar inte vara den som handlar, men får banne mig ändå visa legget. När jag var 19 och hela 11 månader blev jag alldeles förnärmad när min partner nekades att köpa p.g.a. mig - som dessutom är nykterist! Det var jätteförnedrande eftersom att jag ju om bara en månad ändå skulle vara 20, så vad såg jag ut som - 16? Så tänkte jag då. Idag tänkte jag att jag ser ung som en 18-åring ut och inte alls lika gammal som jag känner mig. Vad saker förändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar