måndag 21 november 2022

I lågornas sken

Vi har tagit fram adventsljusstakarna för i år och skenet som de ger ifrån sig är väldigt mysigt och stämningsfullt. På kvällarna brukar jag ibland slå på en eldstadsfilm på TV:n och så låter jag ljuset från den tillsammans med ljuset från adventsljusstakarna vara mina läslampor. Vi har en ambilight-funktion på TV:n, så den lyser upp rummet lite mer än bara genom själva skärmen. Ännu mysigare är det att ha två katter bredvid mig när jag läser. Eller när jag ser på TV för den delen.

Imorgon är en ny vecka med representantskap och lite annat. Annars är veckan rätt öppen, så vi får se vad jag hittar på. Idag var jag kyrkvärd, men nästa vecka kan jag inte vara med på söndagen p.g.a. representantskapet. Det är synd att missa första advent, men jag hade inte gjort det om det inte vore viktigt att delta på det andra. Jag ska försvara en motion också, så det är extra viktigt att jag är med för det.

En lite rolig sak är att jag och Gustaf firar 11-årsdag på tisdag, så vi ska hitta på något för att fira. Det blir inget stort, men någonting ska det bli i alla fall. Jag tar med en liten bild på oss, för det är roligare med bilder till texten också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar