torsdag 10 november 2022

Fritid

 Jag har ungefär en månads ledighet från alla kurser just nu, så jag har ganska mycket fritid nu. Det är skönt, för man kan slappna av på ett annat sätt. Tyvärr har de gått ned i skift på mitt jobb, så trots ledigheten kan jag inte jobba mer än max ett skift i veckan. Det är synd. Jag hade sökt andra jobb om det inte vore för att jag är så nära antagningskonferensen, men jag kanske gör det ändå efter jul om inget ändras där jag är nu.

I övermorgon åker vi till Stockholm. Det blir Bosses första gång där. Jag undrar hur han kommer att reagera på Jack. Jag gissar att han vill bli kompis med honom. Bosse är väldigt nyfiken på andra djur i allmänhet, men vi får se.

Jag spelar rätt mycket The Sims nu, eftersom de släppte spelet till alla för någon månad sedan. Jag spelar inte lika mycket som jag hade velat, men jag har redan hunnit bygga mitt drömhus (förutom att jag glömde att lägga till ett vardagsrum, men men... Om det har ett bibliotek? Ja, naturligtvis) och huset vi bodde i när i bodde i Sunderbyn. Det var roligt. Jag ska bygga stugan sedan. Jag har redan byggt den i The Sims Mobile, så det ska bli kul att jämföra resultat efteråt. Jag är helt ointresserad av att spela med mina simmar, jag vill bara bygga hus. Kanske jag någon dag kan bli lika bra som de man ser på youtube som bygger ascoola hus. Det tar lite tid att lära sig vissa tricks, speciellt när vissa kommandon inte vill funka på min dator, men det går helt klart framåt.

Annars lyssnar jag väldigt mycket på Midnights (3 am Edition) som Taylor släppte för ca tre veckor sedan. Som vanligt är det många (bara) bra låtar på den skivan. Det ska bli kul att sjunga vissa av dem på mitt karaokeset när jag åker till stugan nästa gång.

Nu ska jag göra annat. Typ tömma kattlådan, för jag ska lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar