fredag 13 april 2018

Sommarvärme

Idag har det varit sommarvärme fast det bara är april och fast det snöade för bara två veckor sedan. Det gick direkt från vinter till sommar, känns det som. Jag välkomnar det. Jag hatar kylan och att inte kunna röra fingrarna ordentligt ens när man sitter inomhus. Hur mycket jag än klär på mig på vintern så är det som att det ändå aldrig blir riktigt varmt. Jag kan sitta med underställ, tjocksockar och varm tröja på mig men det hjälps som inte. Jag fryser ändå. Snart får jag börja ta på mig ytterkläder också. Nä, sommaren är min grej. Även när jag tycker att det är för varmt så gillar jag det, för jag vet att på vintern är det mycket värre när det är för kallt. Är det för varmt kan man byta om till något varmare, leta upp skugga eller bada. På vintern kan man klä på sig för att vara utomhus, men inomhus är det för kallt oavsett hur man klär sig, som jag beskrev innan. Dock så finns det en nackdel med solen - jag blir så sömnig av den. Jag blir så trött av att vara ute en solig dag. Man är oftast mer aktiv, så det beror nog mycket på det. Men att sitta i solljus gör en bara så trött. Men ändå, jag passar på att njuta av solen medan jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar