onsdag 25 april 2018

Maktlös

I the Butterfly Effect åker huvudpersonen tillbaka i tiden genom sitt eget medvetande. Han ändrar skeenden och förändrar livets gång för evigt. Saker går inte riktigt alltid som han hade tänkt sig, men mer säger jag inte för då riskerar jag att spoila en bra film. Men tänk om man kunde göra så, ändra vissa saker i ens liv för evigt. Jag hade gärna ändrat på en del saker. Folk som säger att de lever utan ånger är antingen lögnare, tursamma eller så vet de helt enkelt inte bättre. Jag har ångrat saker sedan jag var barn. Saker som jag ville göra ogjorda om det bara gick. Vissa saker är små och hade inte gjort någon större skillnad på den efterföljande tidslinjen. Men vissa saker är så stora att det är svårt att veta om det hade gått att göra något åt det alls. Sedan finns det saker jag aldrig någonsin skulle röra, vackra saker som blir till patronusminnen. "It does not do to dwell on dreams and forget to live", som Dumbledore sade. Ett råd jag inte tror att Dumbledore själv levde efter, men inte desto mindre ett sanningens ord. Kanske jag försöker säga att jag har gett upp på att bli någonting jag trodde att jag ville vara, eller någonting jag trodde att jag kunde vara men inte kan. Mot livets obarmhärtiga framfart har jag blivit och förblir ödmjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar