lördag 31 mars 2018

Påsk på Gullholmen

Nu är vi ute på Gullholmen igen. Vi provade gå med Tasse i koppel för första gången idag och det gick bra. Han var lite tveksam först, men efter ett tag tyckte han att det var roligt och ville utforska. Det ska bli kul att kunna gå en sväng med honom när det är fint väder i sommar.

Vi kom till Gullholmen i onsdags och ska stanna tills på måndag. Jag tycker om att vara här. Man behöver bara vara och kan ta det lugnt. Stugan ska tydligen vara lika stor som vår nya lägenhet, men det är mycket bättre planlösning i den här. Däremot har vi ju en diskmaskin nu, så jag är nöjd ändå.

Jag glömde våra påskägg hemma. Jag hade ansvaret över just dem, men glömde dem. Som tur var kom vi på det i Stenungsund i alla fall, så vi köpte ett par sådana där genomskinliga plastägg med färdigt godis i. Bättre än inget, tänkte vi. Imorgon ska vi äta på restaurangen här. Sedan kanske vi ser på påskbrasan, även om jag aldrig kommer vänja mig vid den traditionen.

Nu ska jag sova. Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar