måndag 6 november 2017

Ghosts of internet past

Hemsidor jag brukade älska/gilla, men som nu inte längre finns:

Hogwarts.nu

Alla Harry Potter-älskares favorit. Om du inte hade läst alla böcker så gjorde det inget... för ingen hade det. Så länge sedan var det, att enbart några av böckerna hade givits ut. Man samlade pengar, designade sin figur och hade bara allmänt kul.

Quizilla

Ett av mina livs största internet-kärlekar. Man gjorde sina egna quiz, man tog andras quiz och bara hade kul. Återigen - bara en massa kul. Jag läste nyss att den lades ned 2014 efter att ha köpts upp av några andra och blivit sämre. Tragiskt. Jag minns en gång att jag samlade på mig A-Team-frågor som jag skulle göra ett quiz av på Quizilla sedan, men jag tappade bort mina frågor så det blev aldrig något av det. Det var jävligt bra frågor dock. Jag älskar sådant i ren allmänhet, att försöka kartlägga en personlighet eller något som karaktäriserar en sak för att sedan uttrycka det i frågor.

GoFish

Jag har bara med den här för att skryta om att jag var en av de första som använde Youtube. Inte för att det är något att skryta om, men jag har så lite att komma med så jag gör det ändå. Youtube blev till 2005 och jag började se filmer där samma år. Innan youtube fanns fick man alltid hoppa runt på olika sidor för att försöka hitta ett klipp man letade efter. GoFish var en av dem. Där satt man och kollade på Family Guy-klipp och annat som man tyckte var kul då. Eftersom att jag sökte runt på olika klipp hela tiden så hittade vi Youtube snabbt.

Hamsterpaj

Här kollade man också videor, men lite mer knäppa sådana som Ansiktsburk, Salad Fingers och the Llama Song. Det var skitroligt på den tiden. Nu tittar man på dem och ba: heh.

Lunarstorm

Ingen förklaring. Eller jo, först hatade jag Lunar men så skulle jag skaffa en bara för att se vad det var och så blev jag fast. Har aldrig upplevt sådant drama igen efter det försvann, haha. Som dåtidens Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar