onsdag 31 maj 2017

Kvällsfunderingar

Jag vet inte riktigt vad som hände där efter januari men hälften av mina blogginlägg hittills gjordes  under årets första månad och därefter har bloggandet skett väldigt sporadiskt. Ibland tänker jag någonting som jag vill skriva om men då är jag så långt borta från att ha tid att använda min dator och när jag väl kommer hem tar jag inte ens fram den. Har du tänkt på det där med att ta fram datorer? Förut så bara stod de på en fast plats men nu är det något man bara tar fram eller stoppar undan som en bok eller tallrikarna på middagsbordet. Det hade jag inte kunnat ana när jag satt på Windows 95:an och ritade på paint. Men å andra sidan hade jag väl inte anat att internet skulle finnas i min ficka heller när jag lyssnade på ljudet av modemet som härkunnade framtiden.

Nu ska jag gå och lägga mig. Bara en halvdag kvar av denna jobbvecka och sedan kan jag räkna ned mina sista två veckor på mitt jobb. Ledigheten ska bli en befrielse. Låt den komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar