torsdag 11 maj 2017

11 orsaker varför

Idag gjorde jag en lista på varför jag hatar mitt nuvarande jobb. Jag kom fram med hela 11 punkter. Jag skiter i om jag inte får ett heltidsjobb i augusti-september, för jag går inte tillbaka dit efter mitt sista pass i sommar. Då skaffar jag hellre ett till extrajobb eller ett deltidsjobb - eller jobbar på Volvo. Jag minns i höstas då Gustaf sade att jag kunde börja jobba på Volvo och jag då sade att jag hellre skulle jobba på mitt nuvarande jobb. Men saker och ting har förändrats till det sämre så pass mycket nu att jag faktiskt hellre hade jobbat på Volvo, trots att det innebär fysiskt arbete som antagligen skulle sabba mina axlar ännu mer. En del av mig har lust att göra det, samla ihop pengar i ett halvår och sedan dra till Kalifornien och hänga. Man tjänar så sjukt bra där och det ser inte dåligt ut på CV:t att ha lämnat efter enbart ett halvår heller.

Jag blev så arg idag för att jag såg idag(!) att jag inte jobbar 8-17 i sommar, som jag antog. Om man inte jobbar efter ett regelbundet schema, i synnerhet när det varit så förut, så tycker jag att man borde få klar och tydlig information om detta. Istället fick jag veta det i ett mail som det stod att schemat var uppdaterat, men enbart för en enda person som då alltså inte var jag. Då antog jag att mailet bara masskickades ut ifall att man ville se sitt schema igen (d.v.s. de dagar man ska jobba, inte tiderna). När jag öppnade mailet så såg jag att det stod klockslag, alltså hade vi inte ett regelbundet schema. Detta gjorde mig asförbannad. Detta är bara en sak i raden av allt som gör mig så frustrerad på mitt jobb. Förut sköttes allt så snyggt och bra. Jag tycker inte att man kommer någonvart som chef om man endast ska profilera sig som tuff och hård och inte som öppen och rättvis. Men det är en annan historia. Eller, egentligen inte eftersom att en del av mina punkter berörde just detta, men det är en historia jag hur som helst inte tänker gå in på nu.

Jag ville bara avreagera mig lite. Nu ska jag läsa Harry Potter och sedan sova för att jag har ett seminarium imorgon. Men efter det är jag ledig! Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar