måndag 20 juli 2015

Stöpt i en annan form

1. Jag är så inte skapt för det här jobbet.
2. Jag är så inte skapt för ett fysiskt, rutinmässigt arbete.
3. Jag är så inte skapt för långa arbetsdagar
4. Jag är så inte skapt för att inte få sitta still och ta det lugnt på flera timmar flera dagar i veckan
5. Jag är så inte skapt för att göra grejer på dagstid
6. Jag är så inte skapt för att hantera stress i någon form

Jag önskar att det fanns ett jobb där jag kunde säga att jag inte är stresstålig och att de skulle tycka att det var positivt. Det här är ett arbetarliv som typ alla mina förfäder levt, men någonstans slog det slint och det blev en akademiker utav mig. Jag vet inte hur jag ska beskriva hur jag vill arbeta, för med fysiskt arbete får man använda huvudet likaväl som kroppen. Jag kan ju då inte säga att jag vill arbeta med huvudet. Men när jag jämför detta jobb med hur jag föreställer mig att det skulle vara att jobba på kulturdepartementet blir det tydligare vad jag menar. Ni kanske också förstår vad jag menar då. Visst blir jag trött av att plugga en hel dag, men jag blir mycket mer trött och stressad av att behöva stressa omkring och vara på benen hela dagen. Jag kan dessutom inget om matlagning så det är ju ytterligare en faktor till varför jag ogillar att vara på detta jobb. Och måste jag stå i stekoset till ännu en hamburgare tror jag att jag spyr! Det var lite ett sidospår. ;) Efter sommaren kommer jag nog bättre kunna beskriva vad jag menar, men tills dess får ni stå ut med mitt grötiga huvud. Om jag nu orkar uppdatera, jag sover för det mesta när jag inte är på jobbet. Eller så ser jag på film, men jag lyckas inte längre hålla mig vaken under dem heller.

God natt! Nu blev det på tok för sent för mig egentligen, men jag ville så gärna skriva av mig lite.

1 kommentar:

  1. Jag förstår vad du menar! Är man dessutom van att sitta med huvudet i en bok hela dagarna blir kroppen helt chockad av fysiskt arbete. Jag har ont i ryggen och massa andra konstiga krämpor pga av alla tunga lyft och förflyttningar jag gör på jobbet. Kroppen är så ovan!! Och när jag är ledig gör jag... typ ingenting.

    SvaraRadera