tisdag 29 juli 2014

Resa

Nu när sommaren nästan är över har vi börjat planera vår utlandsresa på riktigt. Den största frågan just nu är - vart ska vi åka? Rom, Paris, Köpenhamn, Reykjavik eller London? Det lutar mot Rom eller Köpenhamn. Åker vi till Köpenhamn ska vi åka någonstans varmt till jullovet också, tror vi. Jag längtar så mycket tillbaka till Oxford, men med allt jag vill göra kostar det lite för mycket just nu. Jag ska spara till den resan och förhoppningsvis kan jag åka dit inför min nästa födelsedag!

Jag blir så glad när jag tänker på att jag ska få resa! Jag har inte kunnat göra det på så länge och så är jag så innerligt less på jobbet att jag behöver motivation. Jag känner mig lite illa till mods när jag tänker på att det är ett 9-5-jobb jag kommer att ha i framtiden också. Jag gillar inte när saker och ting ligger efter fasta scheman en längre tid, det får mig att känna mig fastlåst. Förhoppningsvis hittar jag något flexibelt arbete eller finner ett sätt att känna ro ändå. Nu ska jag sova så att jag orkar kliva upp imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar