torsdag 13 december 2012

Normalitet

Nu mörknar dagarna snabbt och med dem även mitt hår. Därför har jag bestämt mig för att tona det ljusare för jag är leds på den tråkiga mörkcendre-aktiga färgskala mit hår anammar varje vinter. På tal om hår har jag köpt en stor locktång, d.v.s. en locktång som ska ge stora lockar, men den var en besvikelse. Det blir fan inga lockar hur jag än gör och hur många tutorial-videor jag än ser! Jag kommer aldrig få de där stora, eleganta lockarna! Bummer.

Jag har julpyntat i rummet och möblerat om lite så jag är betydligt nöjdare med rummet nu! Jag trivs verkligen med att vara hemma. Annars känns det knappt som att man hinner vara hemma. Jag är typ mer i Sundbyberg och Vällingby än jag är hemma.

Jag och Gustaf bakade förra veckan. Vi har gjort semlor och pepparkakor. Baksuget är inte ett av mina typiska karaktärsdrag, kanske ni tänker. Det är det inte heller, det är Gustaf som står för energin och engagemanget - jag är blott en medhjälpare.

Jag åker hem nästa vecka. På fredag åker jag till Sundsvall och åker därifrån med bil på lördag. Jag kommer natutligtvis sakna min älskade, men jag får nog superkul ändå! Nu fick du ett normalt inlägg, apa!

2 kommentarer:

  1. Sådärja. Du har då inte gjort skäl för bloggens namn förrän på senare tid med alla dina konstiga inlägg. Nu blev det ju ett normalt inlägg och det är bra. Har läst lite av dina gamla inlägg och bara för ett år sedan skrev du 20+ inlägg per månad. I år har du skrivit 70 inlägg totalt.

    SvaraRadera
  2. Lite tips angående locktången!
    Jag har insett att det är lättast att få lockar som håller om håret är lite "skitigt" när man lockar det, dvs inte nytvättat. Låt det gå åtminstone en dag mellan det du tvättat och det du lockar.
    Tips nummer två är att prova att ta tunnare tesar med hår. Är det en stor locktång blir lockarna stora även om du använder mindre hår :)

    Sen.. kan det vara bra att köra i lite produkter i håret dagen innan du lockar efter du tvättat det. Och sen spraya som tusan då du just lockat, borsta igenom och sen spraya igen. Då borde det hålla ordentligt!!

    SvaraRadera