tisdag 24 april 2012

Människans bästa vän

Idag fick jag mer jobb. Yay! Jag vill ha mer jobb, men jag tar vad jag kan få! Det nya är i Eskilstuna, vilket inte känns så superlockande... Men det är pengar! Välbehövda sådana också. Jobbet i Norrtälje gick bra. Just nu är ena tentan i Stockholms historia avklarad. Jag har jobb/inlämningar/tentor under så gott som hela maj.

Jag fortsätter att gå ut med Messi och saknar henne de dagar jag inte behöver gå ut med åbäket. ;) Hur skulle jag kunna låta bli att gilla henne så mycket när hon räddar mig från fula gubbar? Messi är en kraftig, livlig och absolut supersnäll hund. En dag var det en tant med två barn som ville hälsa på henne och även om hon var lite burdus genom att hälsa på ett av barnen genom att slicka det mitt i ansiktet, så gick det jättebra. Messi var glad och lät sig glatt bli klappad. När vi då senare under promenaden stötte på en man som också började tala med mig om "vacker", så antog jag genast att han ville hälsa på Messi när jag inte hörde vad han sade. Så fort jag stannade till började Messi skälla på honom tills han backade ett steg bakåt. Han fortsatte att prata lite om Messi och frågade försäkrande om jag hade kontroll över henne. När jag svarade ja vågade han sig ett steg närmre och då skällde Messi till ordentligt igen. Han fick inte komma nära mig enligt Messi. Jag förstod inte vad hon höll på med och trodde att hon bara var uppspelt, så jag tyckte att det var bäst att gå hem. Då säger mannen: "Du är mycket vacker prinsessa" eller något och det är då jag insåg att det var vad han hade sagt till mig i början! Jag gick bara iväg utan att säga något och det var då som jag förstod att Messi, som ju är en Rhodesian ridgeback, en vaktande och beskyddande ras, hade känt av hans dåliga "energi" som Cesar Milan kallar det och skyddat mig från honom. Jag vill även tillägga att man märkte på honom att han var lite utav en skummis från början. Med Messi behöver jag aldrig tveka över min trygghet - jag litar på henne.

Nu ska jag hem från universitetet! Imorgon blir det nya snygga väskor, plugg, Mumin-lektion och Jensens med Gustaf.

2 kommentarer:

  1. Skriver från min nya iPad 3 ;)
    Hon kanske kände på sig att han var skum :) bra att du har gott om jobb :D

    SvaraRadera
  2. bajs bajs bajs bajs4 maj 2012 kl. 23:29

    Är det en fågel? Är det ett flyplan? Nej, det är ju Stålmessi som kommer flygandes med sina öron fladdrandes i vinden. Hon har inga glasögon att ta av sig för att ingen ska känna igen henne så istället så busar hon lite mindre och då känner ingen igen henne.

    SvaraRadera