tisdag 29 maj 2012

20 år

För alla som inte vet det har jag fyllt 20 år och är officiellt dödsdömd av naturen. Skäämt åsido är det roligt att ha fyllt ett år äldre, mest med tanke på att min födeklsedag är den bästa dagen på året. Julafton har halkat under, tyvärr. Hur spenderade jag min legendariska 20-årsdag då? Det började med att Gustaf kom hem till mig på morgonen och gjorde en tårta åt mig. han hade gjort allting från grunden! Han hade gjort egna sockerkaksbottnar, egen vaniljsås och egen jordgubbssylt! Min hyresvärd anslöt sig till vårt sällskap och efter vi hade ätit tårta och druckit hemmagjord rabarbersaft öppnade jag mina presenter. Jag fick så fina saker! Jag hade även hunnit få ett par presenter från Norrbotten också som mamma tog med sig när hon hälsade på över dagen. På eftermiddagen for jag och Gustaf till Humlegården och tog det lugnt i den starka vårsolen. Det var verkligen varmt på min födelsedag! Jag tror nästan det har varit den varmaste dagen i Stockholm hittills på året. Efter Humlegården gick jag och Gustaf och strosade omkring i Stockholms innerstad. Södermalm fick också ett besök. Jag tycker mycket om Katarina Bangata, jag gillar alléer. Sedan hyrde vi en film som vi inte sett ännu. Vi kanske ser den ikväll, In Time heter den. Jag har hört att den är bra, så vi får se om jag håller med. Stadsbesöket avslutades med en fika på Café 60 på Sveagatan. Är man chokladsugen är det defintivt det rätta stället. Jag som älskar cheesecake han nog föredragit Muggens, men jag kan verkligen rekommendera Café 60 för den som är på visit i staden och vill fika nära Drottninggatan och Hötorget. Sedan for vi hem till mig. Lyckad är väl ordet att beskriva min födelsedag! I synnerhet som jag fick fira den med den som jag älskar allra mest! Det var hans förtjänst att den blev så bra som den faktiskt blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar