måndag 16 januari 2023

Det rådande läget

I helgen åt jag min första semla för i år. Jag tycker att det är bra att semmelsäsongen börjar i januari, för då hinner man äta många fler än annars. Semlor är helt enkelt för goda för att bara ätas en gång per år. Annars har jag inte gjort särskilt mycket sedan vi åkte ned igen. Det tar alltid ett par veckor för mig att komma igång på riktigt.

Vädret är tråkigt och kurserna har inte kommit igång än. Det som väntar mig nu är jourpass, att mina kurser på uni ska starta, medlemsutbildning 2, politiska möten och annat.

Färre jobbpass har jag nu (och har haft under hela hösten), eftersom folk just nu inte vill lägga pengar på lyxtjänster, som att någon annan packar ens matvaror och ger en recept för mat man ska laga under veckan. Folk kan liksom gå på Ica eller Coop själva. En kedjereaktion av kriget. Det är som det är.

Därför är det bra att det finns mer eller mindre stora saker som man kan glädja sig åt, såsom att åka till stugan, se på Ginny & Georgia, eller att äta semlor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar