onsdag 5 oktober 2022

Hemma bäst

Igår cyklade jag och Gustaf till Älvsbyn. Det gick rätt snabbt. Det var första gången jag cyklade dit sedan 2011, men det är definitivt något som jag kommer göra fler gånger i framtiden. Vi cyklade dit för att njuta av vädret och äta pizza. Det var verkligen en härlig dag att cykla på. Nog var det skönt att komma hem också, man blir lite mör faktiskt.

Jag vill inte åka tillbaka till Göteborg. Jag skulle vilja vara kvar här i stugan, men jag vet att det inte går. Det är det vi siktar på och arbetar mot, för Göteborg känns inte lika bra längre. Visst tycker jag om att volontärarbeta på samtalsjouren och gå i kyrkan och sådant som jag gör där, men själva rutinerna blir slentrianmässiga när man hela tiden önskar att man vore någon annanstans. Om det åtminstone vore närmare till stugan, då hade jag kunnat åka hit lite oftare. Det kommer ordna sig, men längta, det gör jag ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar