fredag 10 januari 2020

Lista för 2019

Den här listan har jag gjort tidigare på bloggen, så nu tyckte jag att det var dags igen.

Årets musik:

Taylor Swifts album Lover och Lana Del Reys album Norman Fucking Rockwell.

Årets bästa låtar:

HAIM - Hallelujah
Taylor Swift - The Archer
Lana Del Rey - Love Song
Taylor Swift - Cruel Summer
Mares - Sunnanvind
Savage Garden - The Lover After Me (gammal goding som jag lyssnat mycket på 2019)
P!nk - Who Knew (se ovanstående parentes)

Årets bästa film:

Joker med Joaquin Phoenix

Årets bästa bok:

Nya Norrland av Mats Jonsson. Så himla bra bok! Även hans tidigare böcker som jag har läst var bra. Göra sig kvitt Eddy Bellegueule av Edouard Louis var också väldigt bra.

Årets bästa spel:

Hogwarts Battle och Unstable Unicorns

Årets bästa tv-serie:

The Umbrella Academy på Netflix, om man räknar med de som kom ut i år och inte de jag såg första gången i år, för då är det Kidding på HBO. HBO är för övrigt väldigt många bra serier som jag sett i år, så som Manifest, Castle Rock, Tell Me A Story, och Black Monday.

Årets viktigaste händelse:

Att jag fick prata med morfar på telefonen inför hans operation (som inte blev av) och att jag sade till Cookie att jag älskade henne innan jag åkte iväg till Göteborg igen i somras

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Var kyrkvärd och läste en Bibeltext på mässan i kyrkan

Har du några nyårslöften?

Nej.

Vilka länder besökte du?

Inga, stannade i Sverige

Vad var din största framgång 2019?

Att jag kunde börja jobba mer på R&D och att jag fått utvecklas på min kurs på folkhögskolan

Bästa köpet?

Fina kläder som jag trivs med att ha på mig

Vad spenderade du mest pengar på?

Norrbotten

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Tasse, pizza, snälla personer och att spela brädspel som varit roliga

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Hälsat på i Norrbotten under våren

Vad gjorde du på din födelsedag 2019?

Var på Nordens Ark och såg alla häftiga djur, så som järvar, lodjur och vargar bl.a. och åt pizza på kvällen hemma eftersom Gustaf blev sjuk.

Hur skulle du beskriva din stil år 2019?

Mer min egen än tidigare. Jag har kunnat handla fler plagg som jag tycker känns som jag och som passar. Fler klänningar och kjolar under hösten och vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar