onsdag 22 juni 2016

Några korn från timglaset

Idag åker jag till Sikfors! Jag har hunnit med så himla mycket de senaste dagarna att det känns konstigt att jag hade min sista jobbdag för mindre än en vecka sedan! Jag var på after work i fredags. Det var småtrevligt faktiskt. Jag gick vid nio och såg fram emot att se på Legally Blonde efteråt, men jag orkade inte det så nu ska jag packa ned den och se den i Norrbotten istället. Den har verkligen allt en film bör ha - humor, feminism, bra budskap och värme! Det är en film som är fin och rolig utan att sugar coata verkligheten. Den visar hur det kan vara samtidigt som den visar vad som händer om man stöttar varandra, kämpar för den man är och för det man tror på!

Sofia och Robin var i stan i helgen och i fredags åt vi lunch och gick på Bengans. Det var kul. Vi missade tydligen precis Lars Winnerbäck, men då jag inte är ett stort fan gjorde det inte mig så mycket. Jag går alltid och suktar efter Lana-plattorna som finns på Bengans, men de är lite dyra så det får bli någonting jag unnar mig i framtiden! Hennes musik finns ju både på Spotify och Youtube!

Issa var hos oss lördag-måndag. Vi tog promenader och åt indiskt på stan, gick längs Andra lång bland annat. Det var roligt att hon kom hit! Det är bara synd att det är så dåligt väder varje gång gäster kommer hit till Göteborg. Något annat som är typiskt är att det bara är fint väder när jag jobbar eller tvättar! Det var fint väder tills jag slutade jobba och nu idag när jag vaknade sken solen, men precis när det var 20 minuter kvar av tvättiden slog det om och blev molnigt för att till sist börja regna. Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar