söndag 12 juni 2016

Allmänt trött

Jag hatar att kliva upp så tidigt och jobba med monotont arbete en hel dag. Det gör mig så slut i huvudet utan att jag känner att jag verkligen åstadkommit något. Det funkar ett par kvällar i veckan att jobba 3-timmarspass, men inte en hel dag efter att ha vaknat 6.30. Jag går och lägger mig i tid varje dag men det är något med att vakna tidigt, aldrig riktigt komma igång och sedan knappt ha tid eller ork att göra något när jag kommer hem efter jobbet. Min idealdag är att lägga mig lite sent, vakna efter 9-10 timmar och sedan ta det lugnt i ett par timmar för att låta huvudet starta igång. Efter det kan jag göra vad som helst hela dagen. Monotona arbeten funkar också, bara inte i längden. Jag kan stapla ved två dagar i streck utan problem men skulle jag behöva jobba heltid med det hade jag gråtit. Jag måste ha något med varierande uppgifter för att riktigt trivas.

I kyrkan när jag var guide upprepade jag ju samma information men det var ju nya människor som kom och lyssnade så det var ändå annorlunda för mig. När jag var receptionist var det ju också olika människor som kom in och ville ha hjälp med olika saker. Det kanske är därför jag tycker att de är de bästa jobben jag har haft. Jag tyckte det här jobbet var helt okej tills jag började jobba för många timmar i sträck med det. Det kommer nog kännas bättre till hösten igen.

Nu ska jag sova så jag inte är alltför trött imorgon. Vem försöker jag lura, det kommer jag ändå att vara! Har nästan somnat på jobbet vissa gånger, men har självinsikt nog att sluta blunda när jag känner sömnen krypa inpå. Jag har körlektion på den nya skolan imorgon. Jag tänkte egentligen avboka men jag råkade glömma det så nu måste jag gå dit. Jag ångrade att jag skrev upp mig där för jag orkar inte köra när jag ska jobba. Hade orkat med min vanliga lärare men det är för att jag har kört med henne så mycket så jag vet att jag kan slappna av. Tur att det inte kostar alltför mycket pengar i alla fall! Nä, hur var det med den där sömnen nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar