söndag 19 januari 2014

Prov

Jag har pluggat typ hela dagarna varje dag denna vecka i mitt försök att hinna ikapp till provet jag skulle ha igår. Jag trodde först att det var den 25:e, men såg att det stod på schemat att det var den 18:e, vilket var anledningen till mitt panikpluggande. Så igår gick jag till Viktoriagatan där provet skulle hållas och väntade. Jag var 20 minuter tidig, men det gjorde mig osäker att ingen var där. Byggnaden var låst, vilket spädde på min oro, men till slut gick en kille ut och jag kunde ta mig in. Folk satt inne i provsalen och jag var den enda utanför. Jag började skicka sms till folk och frågade om jag tagit fel på tiden eller lokalen. Vid det här laget har jag typ panik. Jag fick svar och förväntade mig ett "Du är vid fel lokal! Hela veckan har varit förgäves!" Men istället stod det att provet var om en vecka.

Det må ha gått fel, men det var åt det rätta hållet i alla fall. Nu hinner jag satsa på ett VG, som jag ju ville. Sedan är det en annan fråga om jag verkligen får ett också. Jag skriver om detta för att sådant här aldrig händer mig. Vanligtvis skulle provet typ ha varit för en vecka sedan. Men inte igår. Detta är historiskt och ska därmed dokumenteras här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar