torsdag 31 januari 2013

Veckan som gått, tider som flyr

Nu är det nästan helg igen, men jag som är ledig torsdagar och fredagar har egentligen fått helg redan. Det var tänkt att jag och Gustaf skulle gå på Nationalmuseet idag eftersom att de stänger för renovering i 4(!) år framöver och jag har typ alltid velat gå dit. Vi gjorde dock inte det eftersom att vi hellre ville ta det lugnt på stan och fika lite och så upptäckte vi att det var gratis inträde på lördag. Prioriteringar. Jag planerar på att slösa en tusenlapp i Norrbotten, så jag tänker spara lite de här sista dagarna. På måndag bär det av till Sikfors. Jag och Gustaf ska hälsa på mormor och morfar i Boden, besöka både Piteå och Luleå och bara ta det lugnt och skönt i allmänhet.

Jag har mitt första textsamtal då vi ska prata om våra respektive projekttexter på måndag. Jag ser fram emot det, antagligen för att jag skrivit dikter nu. Mitt projekt är en diktsamling. Jag velade lite mellan två olika romanidéer, men bestämde mig för att slopa det och gå på magkänslan, som sade åt mig att skriva poesi. Jag ska även börja med en pjäs snart, men än så länge ligger den och ruvar i mitt huvud. Jag ska skriva några barnböcker också och försöka ge ut dem under en pseudonym. Mina stilar när jag skriver barnböcker gentemot när jag skriver för äldre är så pass annorlunda från varandra att jag inte vill att folk blandar ihop dem.

I veckan såg jag och Gustaf Black Swan. Den filmen gjorde mig skärrad, men jag vet inte varför. Jag kan inte förklara det och jag vill inte tänka på det. Vilken tur att jag har min Gustaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar