torsdag 13 september 2012

Schack!

Om ca. en vecka åker jag hem till Sikfors! Gustaf följer också med, vilket alltid är extra kul! Hittills i veckan har jag hunnit registrera mig för rysk litteratur, avregistrera mig för rysk litteratur och göra en sen anmälan till en kurs om detektivromanen mellan 1850-1950. Jag gillar verkligen min nuvarande skola, Sundbybergs folkhögskola d.v.s. Allting vi gör där är vad jag verkligen är intresserad av och då blir motivationen så mycket högre! Förutom, första veckan när vi spenderade en stor del av lektionstiden med att gå igenom metaforer och liknelser... Som IB:are känns det väldigt mycket som att ta ett steg tillbaka. Men efter dess har allt bara gått bra.

Just nu har jag en uppgift som går ut på att skriva 4 dikter med temat vågor. Jag har skrivit en och kommit på en del av en till. Just nu känner jag mig lite Pär Lagerkvist-influerad. Jag har varit lite "On the road again, but still not back on track" på sistone, men jag har ju alltid skrivandet och då kan jag hålla mig i schack.
Hålla mig i schack, hålla dig i schack.

Nu ska jag hålla Gustaf sällskap, han har pluggat lite men är äntligen klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar