fredag 16 mars 2012

Stockholm Stockholm

Stockhom är min vardag. Slussen är inte krånglig längre, centralen är bara en knutpunkt till övriga staden eller landet och Södermalms stora hemligheter har redan avslöjats för mig. Att gå på Dramaten är ett vardagsnöje, att äta ute har förlorat sin charm och begreppet "SL-minut" är något djupt inpräntat i hjärnan.

Men det här är mitt hem. Här i Stockholm bor jag. Det kommer alltid att vara min stad, delad med ca. 2 miljoner andra, men ändå den första staden jag bodde i när jag flyttade hemifrån. Jag lärde känna den här staden, jag upplevde det typiskt Stockholmiga sakerna och mina fördomar om dess invånare antingen försvann eller bekräftades. ;) Men nu är det dags att åka vidare igen. Borås väntar, bibliotekarieyrket väntar. Livet väntar inte. Jag ska vidare härifrån nu, men jag lär komma tillbaka. Vi är inte över än.

2 kommentarer:

  1. Vad synd att du inte vill gå i Umeå då det finns där.. :'( Då hade vi kunnat träffats ofta. Hade gärnat hållt dig fången hos mig då jag bor där, men jag ska inte göra det. ;) Dessutom måste man ju söka till det universitet som känns rätt. Men du måste komma och hälsa på någon gång.

    SvaraRadera
  2. Harry Potter är allmänbildning. Du får lära han allt du kan om det. ;)

    SvaraRadera