fredag 9 februari 2024

Inte ens början, men vi närmar oss slutet

 Just nu är jag lite förbi mitten av min praktik. Det är jätteroligt att få prova på alla olika uppgifter och det ska vara roligt att få börja en ny tjänst när det dyker upp någon nära där jag bor eller i Norrbotten, och inte något ställe i typ Småland. Just idag är jag ledig, men på söndag ska jag vara med på konfirmandträffen och jag ska få vara med i undervisningen också. Det går nog bra. Det är ju bara min första gång, så jag tror ingen förväntar sig underverk direkt.

Vi ska äta räkor till middag ikväll. Den dagen jag flyttar från Göteborg kommer jag sakna hur billiga räkorna är här. Nu är man så bortskämd dessutom att det knappt är så att något annat duger än just färska räkor. Nästan.

Vi ska vara i stugan över påsk och Gullholmen över Kristi Himmelfärds. Utöver det är det Taylor Swift i Stockholm och Olivia Rodrigo i Oslo, så då blir det också lite resor. En annan rolig grej är att vi planerar att resa över min födelsedag också. Det är länge kvar, så jag kommer inte tro på det förrän resan är bokad, men då får jag väl återkomma.

Jag har ont i huvudet, något jag hoppas går över. Har haft det typ hela dagen, så jag hoppas inte att någon på praktiken har smittat mig, för vissa har varit på jobbet trots förkylningar.

Slutrapporterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar