fredag 12 januari 2024

I väntan på The Sims

 Jag skrev förra årets lista lite sent, men jag har varit upptagen med annat, så det har fått vänta. På tal om att vänta är det just det jag gör just nu. Jag hedde i fel lösenord på Steam för många gånger (jag skulle testa olika lösenord, för det är Gustafs konto) och nu får jag ite försöka mer. Jag provade igen efter en halvtimme, då Gustaf hade ändrat sitt lösenord, men den sade ändå att jag hade försökt för många gånger. Ok, men om jag uppenbarliggen har det rätta lösenordet nu borde jag väl inte behöva vänta? Jag vill spela The Sims. Jag hade planer på att bygga en liten by, men eftersom jag har min praktik nu, så går jag och lägger mig tidigare än vanligt och tiden börjar ta slut för att jag ska hinna med det innan jag behöver sova. Jag ska testa igenom om 30 minuter, annars ger jag upp för dagen.

Apropå praktiken, så går den bra. Jag har haft min första vecka nu. Eller den är faktiskt inte slut än, för jag jobbar på söndag också. Jag är ledig fredag och lördag istället. Det passar mig bra, om det bara inte vore för att dessa "lediga" dagar har hunnit fyllas upp med andra måsten. Och snart kommer filmfestivalen också, så då kommer jag fylla upp mina dagar ännu mer. Jag får vila när praktiken är slut. Det är roligt att vara där, men det är lite överväldigande nu de första dagarna när allt är nytt och jag möter många nya människor. Det är kul, men jag blir lite hjärntrött. Det lär gå över efter första veckan, tänker jag, men jag behövde vara ledig idag och ta in allt från mina första dagar.

Jag kanske ska lägga upp lite bilder från förra året, bara för skojs skull. Nu när jag ändå måste vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar