torsdag 3 oktober 2019

Jag hoppas, tror och vill

Jag har precis gjort klart en uppgift till min kurs på folkhögskolan. Jag tycker att jag lär mig jättemycket utan att jag liksom inser det förrän efteråt. Vi har ju inga prov och så, så det blir inte bara att sitta och plugga fakta. Det handlar om att läsa Bibeln och diskutera den: hur man kan tolka den, lite historiskt sammanhang och så vidare. Jag kommer inte vara en expert när jag slutar kursen, men jag kommer att ha betydligt mer kött på benen och ett större sammanhang för att diskutera Bibeln och Gud. Det känns bra!

Jag har sökt ett jobb på församlingen i Kungälv, men jag vet inte om jag kommer att få det. Jag vill jättegärna ha det, för det vore en bra fot in i kyrkan och det skulle göra att jag kunde slappna av lite i min ambition att bli diakon.

Ikväll ska jag och Gustaf äta på Sibylla, så jag väntar på att han ska komma hem så vi kan göra det. Det är en liten grej, men samtidigt tycker jag att det är kul att göra något som avviker från vardagslunket så här mitt i veckan. Samma om man äter en god middag hemma mitt i veckan. Allt måste inte göras på helgen. Jag förstår att jobbar man heltid har man inte mycket ork kvar när man kommer hem, därför är det kul om man kan göra en liten grej som det här.

En bild på mig, för skojs skull


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar