lördag 31 augusti 2019

Höst

Jag är seriöst beroende av att söka upp nya bilder på temat ’höst’ och lägga till det på min anslagstavla på Pinterest. Jag har aldrig egentligen varit ett fan av hösten förrän några få år sedan. Jag har alltid sett hösten som en chans till en ny start och Gud ska veta att jag har haft många sådana genom livet, men annars har jag inte varit förtjust i vädret eller i hösten i ren allmänhet. Den har ju alltid betytt att sommaren är över och det enda som väntar är vinter. Men nu har jag förstått hur skönt det kan vara att det inte är varmt, fuktigt och kvavt, vad vacker lövens färgskiftning är, hur bra det faktiskt är att kunna plocka lingon i skogen, bl.a. Så nu välkomnar jag hösten, men det betyder inte att jag inte uppskattar sommaren fortfarande. Fast jag måste nog säga att alla årstider tycker jag nog är bäst i Norrbotten. Det är som att alla årstider kommer till sin rätt i det klimatet. Det finns en del att önska av Göteborgs vinter (såsom snön) t.ex. Men förutom de iskalla vindarna är hösten rätt bra här ändå, i alla fall de första fyra månaderna, sedan börjar det bli lite tjatigt, men sedan kommer ju våren. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar