måndag 11 februari 2019

Det klarnar

Saker och ting som har hopat sig angående skolan klarnar lite mer nu. Jag skrev en tenta i biologisk psykologi i fredags och följde sedan med några på en tenta-öl (fast jag drack cola förstås). Det kändes som att det gick bra och nu håller jag på att knyta ihop en del andra akademiska trådar, så att säga. Det lugnar sig lite, med andra ord.

För övrigt ska jag möta stiftsdiakonen imorgon. Det ska bli kul att äntligen få klart och tydligt vad som förväntas av mig och av vem för att kunna bli diakon. Jag ser fram emot det, även om jag är nervös för att inte hitta ingången till byggnaden. Som om den ens är så stor, hahaha... men seriöst, jag kommer säkert drömma mardrömmar om det. Är man nervig så är man.

Apropå ingenting kan jag rekommendera mobilspelet Words of Wonder. Det är avslappnande, kul och stundtals utmanande. Det bästa av allt är att det inte går på tid, som the Sims och Hogwarts Mystery. Även om jag gillar de två sistnämnda spelen jättemycket så blir det definitivt en stressfaktor för mig, har jag märkt.

Nu ska jag sova, egentligen borde jag ha lagt mig tidigare, men ibland får man hel enkelt leva med lite mindre sömn. Även om jag kommer att försova mig lite imorgon och sitta och gäspa på lektionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar