torsdag 13 augusti 2015

Här

Idag är min sista dag häruppe i Sikfors. Det känns bitterljuvt. Jag gick ut i skogen idag och hittade ett jättefint blåbärsställe tidigare under dagen. Det var soligt, men svalt i skuggan och jag påmindes om dagar från förr då jag gick i skogen varje dag. I sommar har det tyvärr inte blivit lika många skogspromenader på grund av att jag har jobbat. Hundarna har inte varit hemma så mycket så jag har inte gått lika mycket på grund av det heller. De bästa dagarna på sommaren har varit mina sista. Jag har haft tillfälle att bada i Grenbergstjärn med mina vänner, promenera i skogen med mina hundar och ta en sista vända i staden. I Sikfors ska man vara ledig, har jag kommit fram till. Förhoppningsvis får jag möjligheten att vara ledig nästa sommar och i sådana fall ska jag vara här en del.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar