tisdag 25 februari 2020

Tankeflöde

Idag har det snöat hela dagen. Det är inte förrän nu mot kvällen som det lättat upp lite. Stora klasar av snöflingor har fallit ned över Göteborg och jag blev nödd att använda mitt nya paraply. Jag säger mitt nya paraply, för jag tog det från en gratislåda med paraplyer från bion mittemot vår lägenhet. Filmfestivalsbesökare som tog dem med sig, men sedan glömde bort dem. kanske det var uppehåll när de kom ut från bion, så att det helt enkelt for ur deras tankar. Nu är det mitt. Men det jag tog var trasigt. Jag valde just det för att jag tyckte att det såg grovt och stadigt ut (det var hopfällbart, för det var just ett sådant jag behövde), men när jag slog upp det i morse märkte jag att jag inte skulle få chansen att he sönder det; det var redan bräckligt och trasigt. Igår kom min beställning av kläder fram. Jag hämtade ut paketet som innehöll en t-shirt med en katt på och en orange, lång sommarklänning som jag vill bära snarast möjligt. hellre förr än senare, men med tanke på vädret idag så tar jag det som ett tecken på att värmen inte kommer komma tidigt i år. Kanske vädret visste om vad jag hade beställt, kanske jag bör beställa vinterkläder för att mixtra lite med det så att det tror att jag vill använda vinterkläderna och så blir det varmt istället. Omvänd psykologi. På tal om psykologi så måste jag göra i ordning en del skolsaker och packa nu. Imorgon åker jag till Helsjön igen. Undrar om snön ligger kvar där? Kanske den gör det om jag tar med mig sommarklänningen. Bara för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar