onsdag 30 maj 2018

Att göra saker

Jag sitter just nu och skriver på min sista uppgift för terminen. Det är en muntlig presentation och efter den är avklarad på fredag har jag inget mer jag måste göra. Jag vet ännu inte om jag ska gå kandidatkursen. Den verkar jätterolig, men det blir nog som denna termin, att jag fokuserar mer på skolarbetet än att söka jobb fast jag ska göra både och. Jag ska i alla fall gå en kvällskurs med Gustaf, vilket ska bli kul. Jag har saknat att gå kurser med honom. När vi bodde i Stockholm gick vi åtminstone en kurs tillsammans varje termin. Vi sade att vi alltid skulle göra det, men så blev det inte i Göteborg för att vi gick så olika saker. Men nu blir det så igen och det ser jag fram emot.

Jag läser just nu The Handmaid's Tale av margaret Atwood och så ska jag läsa klart Arma människor av Dostojevskij som vi skulle ha läst till igår, men jag har inte så mycket kvar. Jag ska se serien när jag är kar med Atwoods bok. Det ska bli kul att äntligen se den. Eller obehagligt snarare kanske. Jag ser på andra säsongen av 13 Reasons Why nu, den är helt okej. Jag ska fortsätta skriva på min presentation nu så hinner jag se några asvnitt av det sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar