söndag 29 oktober 2017

Bästa halloween på länge

Igår gick jag och Gustaf på Halloween på Liseberg för första gången. De hade dekorerat med pumpor och anställda var klädda i olika spökklädnader och zombieutstyrslar. De var riktigt obehagliga! Vi åt middag, dissade den två timmar långa kön till ett av spökhusen och gick till ett annat spökhus med hälften av kötiden. Det var inte läskigt, det var bara mekaniska skräckdockor och sådant, men på slutet var det en i Scream-mask som hoppade fram och skrämde mig. Först trodde jag att det bara var ännu en docka, men stunden då den rörde sig mot mig insåg jag att så inte var fallet. Efter det såg vi en föreställning som var lite småkul. Den var nog mest riktad till barn, men var ändå underhållande. Vi ställde oss inte i kön till skräckhuset vi först tänkte gå på igen. Jag frös och vi kom båda fram till att kvällen hade varit bra ändå. Ibland är det sällskapet som gör aktiviteten och gårkvällen hade inte varit densamma utan Gustaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar